Un articol despre SEO în 2020, sau despre SEO în viitor – este mai mult literatură science-fiction, dar nu-l ignorați pentru că încercăm să abordăm subiectul atât teoretic și vizionar, cât și practic – cu o listă de sarcini pentru optimizare la sfârșit. Vom discuta despre evoluția industriei SEO, cele mai frecvente greșeli comise în trecut, viața și promovarea online în 2050, dar mai ales – tendințele SEO din 2020.

Evoluția SEO de la începuturi și până azi
Acest articol nu este decât un exercițiu de imaginație. Știm că activitățile de promovare online se pot schimba de la o zi la alta și de aceea încercăm să vedem la ce ne putem aștepta în 2020, dar și în anii următori.

Pentru a ști ce avem de făcut și cum ar trebui să ne promovăm site-urile, trebuie să înțelegem că cel mai important lucru pentru motoarele de căutare este să ofere o experiență ideală pentru utilizatori. Iată interesul lor direct, modelul lor de afaceri și miliardele de dolari! Această „experiență” trece cu mult dincolo de simpla oferire a unor răspunsuri unor întrebări. Nu vorbim doar de caseta de căutare și tot ce se întâmplă pe pagina cu rezultate, ci, mai ales – de tot ce se întâmplă după click, atât teoretic, cât și practic. Practic – pentru că rezultatele căutărilor trebuie să fie pur și simplu corecte, însă teoretic – pentru că indirect motoarele de căutare sunt responsabile [cel puțin moral] de orice situație neplăcută care apare în traiectoria omului de la problemă la soluție (bani sau date personale furate, infectare cu viruși, site-uri nefuncționale sau temporar indisponibile, produse nelivrate, zboruri întârziate, alegeri fraudate și așa mai departe). Și tocmai în acest fapt, nu întotdeauna evident, stau ascunse cele mai drăguțe sarcini optimizare site SEO. Jobul a fost și va rămâne mereu să ne asigurăm că „răspunsul” nostru ține cont de intenție, este prezentabil și elegant, de încredere, sigur, adaptat necesităților și posibilităților utilizatorului, într-un cuvânt – ideal.

Iată ce propun eu. Înainte să vedem cum a evoluat această „știință” și meserie – haideți să revenim puțin la definiția SEO pe care am scris-o acum câțiva ani – „controlul şi ameliorarea criteriilor de rankare, adică a factorilor care, luaţi la un loc şi analizaţi de algoritmul de căutare – duc la poziţionarea mai bună în paginile cu rezultate”. Control. Ameliorare. Deci – ma-ni-pu-la-re!

Cu excepții: Optimizarea pentru motoarele de căutare a fost dintotdeauna o luptă epică dintre spammeri și motoare de căutare. Zic „spammeri” pentru că deși cea mai importantă regulă Google de promovare online nu putea fi formulată mai clar decât atât „Promovați site-uri de parcă motoare de căutare nu există” – absolut nimeni nu ține cont de ea. În afară de cei care au succes. Și din acest motiv de-a lungul anilor algoritmii de rankare (deci și SEO) responsabili de calitatea rezultatelor au evoluat exclusiv cu scopul îmbunătățirii per ansamblu a experienței utilizatorilor.

https://mensis.ro/creare-site

https://mensis.ro/optimizare-seo

https://moz.com/beginners-guide-to-seo